Osoby sprawujące w nich funkcje oraz określenie ich kompetencji
DYREKTOR
Na czele Biblioteki stoi dyrektor, powoływany i odwoływany przez Zarząd Województwa Lubuskiego w uzgodnieniu z Prezydentem Miasta Zielona Góra.
Dyrektor zarządza Biblioteką w sprawach działalności podstawowej i administracyjnej. Czuwa nad mieniem Biblioteki i jest za nie odpowiedzialny.
Dyrektor zobowiązany jest do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Biblioteki, ustalania planów rzeczowych, finansowych, wniosków inwestycyjnych, które przedstawia Zarządowi Województwa Lubuskiego i Prezydentowi Miasta Zielona Góra.
Prowadzi nadzór nad realizacją tych planów i przedkłada stosowne sprawozdania.
Funkcję dyrektora WiMBP im. C. Norwida w Zielonej Górze sprawuje dr Andrzej Buck.
ZASTĘPCA DYREKTORA
Dyrektor kieruje Biblioteką przy pomocy I zastępcy dyrektora i II zastępcy dyrektora. W czasie nieobecności Dyrektora Biblioteką zarządza I zastępca, w przypadku nieobecności I zastępcy – II zastępca dyrektora.
Zastępcy dyrektora kierują bieżącą działalnością podległych im pionów organizacyjnych, zastępują dyrektora podczas nieobecności i reprezentują Bibliotekę na zewnątrz w zakresie spraw objętych pełnomocnictwem.
Funkcję I zastępcy dyrektora WiMBP im. C. Norwida w Zielonej Górze sprawuje mgr inż. Anna Polus.
Rada Biblioteczna
Rada Biblioteczna działające przy WiMBP im. C. Norwida w Zielonej Górze jest organem doradczym i opiniodawczym dyrektora.
W skład Rady Bibliotecznej wchodzą:
1/ zastępca dyrektora,
2/ główny księgowy,
3/ kierownicy Działów,
4/ pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy,
5/ przedstawiciele związków zawodowych.
Do kompetencji Rady Bibliotecznej należy:
1/ proponowanie kierunków działalności i rozwoju Biblioteki,
2/ opiniowanie wniosków dyrekcji dotyczących organizacji pracy i struktury Biblioteki, spraw kadrowych oraz wykorzystania budżetu,
3/ współudział w tworzeniu rocznych i perspektywicznych planów pracy, budżetu oraz sprawozdań rocznych,
4/ ocena propozycji zmian organizacyjnych przedstawionych przez kierowników Działów.
RADA NAUKOWA
Rada Naukowa, to organ opiniodawczy i doradczy dyrektora w zakresie działalności statutowej Biblioteki, ze szczególnym uwzględnieniem działalności naukowej oraz spraw związanych z wydawnictwami i rozwojem kadry.
Rada Naukowa liczy 11 członków, w tym co najmniej 4 spośród pracowników nauki, zatrudnionych w uczelniach i ośrodkach naukowych. Kadencja Rady trwa 5 lat.
Do zadań Rady Naukowej należy w szczególności:
1/ opiniowanie kierunków pracy, a także planów i sprawozdań z działalności naukowej
Biblioteki, inspirowanie prac naukowych oraz ocena ich wyników,
2/ opiniowanie planów dotyczących podstawowej działalności Biblioteki,
3/ rozpatrywanie i opiniowanie spraw związanych z działalnością wydawniczą, doskonaleniem i rozwojem kadry Biblioteki.
Strona 2 z 4
Każdy użytkownik Internetu może dostosować poziom ochrony przed ciasteczkami do swoich preferencji, w tym całkowicie zablokować możliwość pozostawiania plików cookies. Zwiększa to poziom bezpieczeństwa i ochrony danych, ale może także uniemożliwiać niektóre funkcje, np. zalogowanie się do witryny.
Informacje na temat ustawień dotyczących ciasteczek w poszczególnych przegladarkach dostępne są na poniższych stronach:
Jeśli korzystasz z urządzenia przenośnego (telefon, smartfon, tablet), zapoznaj się z opcjami dotyczącymi ochrony prywatności w dokumentacji na stronie internetowej producenta Twojego urządzenia.